درباره آزمون جی آر ای جنرال

.

آموزش تحقیق در عملیات

آزمون جی آرای جنرال

دانشگاه‌های آمریکا و برخی از دانشگاه‌های بسیار معتبر کشورهای دیگر ( عمدتا کانادا) نمره‌ی این آزمون را به عنوان یکی از مدارک درخواست پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا و بالاتر ملاک قرار می‌دهند. این آزمون به دو صورت ورقه‌ای ( Paper base ) و کامپیوتری ( Computer base ) برگزار می‌شود که نوع کامپیوتری آن در ایران برگزار نمی‌شود. نوع ورقه ای سالی سه بار برگزار می‌شود، یک بار در اکتبر و یک بار در نوامبر و یک بار هم در فوریه. تعداد شرکت کننده در این امتحان دارای محدودیت نبوده و ثبت نام در این آزمون می‌تواند از طریق سایت موسسه ETS انجام پذیرد. نمرات این آزمون تقریبا 45 روز پس از برگزاری آماده خواهد شد و لازم به ذکر است جهت ارسال نمرات به دانشگاه تا 4 دانشگاه رایگان می‌باشد در صورت ماندن برای پس از برگزاری رایگان نخواهد بود.برای ورود به وب سایت آزمون جی آر ای این جا را کلیک کنید.

ساختار آزمون جی آرای جنرال

 آزمون جی آر ای جنرال (GRE-General) از نوع ورقه‌ای ( Paperbase ) شامل سه بخش می‌باشد:

 – ریاضیات(Quantitative)

 – واژگان(Verbal)

 – بخش نوشتاری(Analytical Writing)

بخش ریاضیات(Quantitative)

بخش ریاضیات این آزمون بسیار ساده و چیزی بیش از کتاب‌های دبیرستان نیست. شاید یک دانش آموز خوب سوم راهنمایی هم بتواند به راحتی به سوالات آن پاسخ دهد. نمره این بخش از 800 ( ورژن جدبد 170 ) می‌باشد که معمولا اکثر افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند این نمره را کسب می‌کنند. بیشترین نکته این بخش دقت زیاد و سرعت عمل می‌باشد. توصیه به کسانی که به دنبال بورس‌های تحصیلی می‌باشند: گرفتن نمره کمتر از 170 نشان می‌دهد که شما خیلی هم با دقت نیستید. لذا خواندن این بخش حتما توصیه می‌شود. حتما چند دوره از آزمون‌های قبلی را تست بزنید تا کاملا به نوع سوالات آشنا شوید و تعداد اشتباهات خود را کاهش دهید و سرعتتان در زدن تستها افزایش پیدا کند. همچنین در بسیاری از دانشگاه‌هایی که نمره GRE برای آن‌ها اهمیت دارد، برای مجموع نمره ریاضیات و واژگان حد نصابی مانند 1100، 1200، 1250، و حتی بیشتر یعنی 1350 نیز تعیین می‌شود. پس سعی کنید که بخش ریاضیات را از دست ندهید. البته با تغییراتی که در آزمون GRE از August 2011 اعمال گشت، پایه نمرات نیز تغییر کردند، ملاک جدید نمرات بین 170 – 130 می‌باشد. ولی کماکان نمره‌ها هم به صورت معیار قدیمی و هم به صورت معیار جدید در کارنامه ثبت می‌شود.

بخش واژگان ( Verbal )

تمام این آزمون بخش واژه آن است که نیاز به دانش بسیار بالایی از دایره لغات پیچیده ای دارد که بعضا معانی پارسی آن نیز به گوش ما نخورده است. سوالات این بخش 5 گزینه ای است و نمره منفی ندارد. موفقیت در این بخش نیز دور از دسترس نیست. ولی نیاز به زمان نسبتا زیادی دارد. این بخش شامل 2 سری سوال 25 تایی می‌باشد کسب نمره بالای 400 از 800 در این آزمون واقعا خوب است و شما با کسب مجموع 1200 حتی در 10 دانشگاه اول آمریکا نیز شانس خواهید داشت. هر کدام از این 25 سوال در 3 فرم زیر می‌باشند:

– بخش جای خالی ( عادی ) ( 8 سوال ): یک جمله نسبتا پیچیده داده می‌شود و یک، دو و یا سه جای خالی را باید با گزینه‌ها پر کنید.

-بخش پر کردن جا خالی با دو مترادف ( 4-5 سوال ): یک جمله ی نسبتا پیچیده را باید با دو کلمه ی مترادف پر کنید.

-بخش خواندن ( 12-13 سوال ): در این بخش پنج یا شش متن نسبتا پیچیده داده می‌شود که باید با توجه به آن‌ها به سوالات پاسخ دهید.

بخش نوشتاری ( Analytical Writing )

شامل نوشتن 2 انشا می‌باشد. هر انشاء دارای 30 دقیقه زمان است ( مجموعا 60 دقیقه ). در بخش اول به شما یک موضوع داده می‌شود که به مراتب از موضوعات تافل مشکلتر است و باید برای آن بنویسید. تحلیل دقیق موضوع، گرامر نسبتا پیچیده، تعداد لغات و… در این بخش بر روی نمره شما تاثیر بسزایی دارند. نمره این بخش نیز از 6 محاسبه می‌شود که نمره 4 واقعا خوب است و گرفتن آن از معادل تافل آن سخت تر است. البته لازم به ذکر است که کسانی هم بوده اند که نمره این بخش آن‌ها از تافل ( TOEFL ) بیشتر بوده که احتمالا تصادفی بوده است.

در بخش دوم، در حدود چند خط یک موضوعی توضیح داده می‌شود. این موضوع ظاهرا منطقی به نظر می‌رسد ولی در اصل اینطور نیست و دارای اشکالاتی است که شما باید آن‌ها را بسط دهید. یک مژده بسیار خوب این است که از آنجاییکه ما ایرانی‌ها فقط یاد گرفته ایم از یک کار خوب فقط جنبه‌های کوچک منفی آن را پیدا کنیم و بکوبیم، از این رو در این بخش نیز جزو شرکت کننده‌های موفق هستیم. البته پیدا کردن بخش‌های منفی آن نیز کار سختی نیست .

کتاب های آمادگی آزمون جی آرای جنرال

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. برای ثبت نام در این آزمون بر روی “ثبت نام آزمون جی آرای جنرال” کلیک کنید.

ثبت نام آزمون جی آرای جنرالiBT