درباره آزمون جی آر ای سابجکت

.

آموزش تحقیق در عملیات

آزمون GRE-Subject:

بعضی از رشته‌ها علاوه بر آزمون GRE General آزمون دیگری به اسم GRE Subject نیز وجود دارد. این آزمون به کسانی که معدل پایینی دارند یا در مقطع فوق لیسانس تغییر رشته داده اند توصیه می‌شود. چرا که گرفتن نمره بالا در این آزمون می‌تواند نشان دهنده توانایی بالای شما در آن رشته باشد. سوالات این آزمون معمولا به صورت تخصصی از آن رشته می‌باشد.
در بخش GRE Subject سايت ETS نمونه سوالات از اين آزمون براي رشته‌هاي مختلف به صورت فايل PDF وجود دارند كه نمونه استانداردي از امتحان مذكور بوده و مطالعه آن كمك بسزايي در آمادگی براي امتحان خواهد كرد. اين امتحان ساليانه سه بار توسط سازمان سنجش آموزش كشور و اخیراً دانشگاه اصفهان و چند مرکز دیگر ( که نام آن‌ها در بولتن ETS موجود است ) در مهر، آبان و فروردین ( معادل November , October و April ) برگزار مي‌شود.
امتحان شامل 100 سؤال 5 گزینه ای است و بر خلاف آزمون General دارای نمره منفی 1-4 می‌باشد. موضوعات مورد سؤال از مباحث دوره لیسانس مرتبط در هر رشته است. در نظر داشته باشید که شرکت در این آزمون نمی‌تواند جایگزین آزمون GRE General باشد. این آزمون در رشته‌های زیر برگزار می‌شود:
- فیزیک ( Physics )
-شیمی ( Chemistry )
-ریاضیات ( Mathematics )
-علوم کامپیوتر ( Computer Science )
-زیست ( Biology )
-بیوشیمی و زیست مولکولی ( Biochemistry , Cell and Molecular Biology )
-روانشناسی ( Psychology )
-ادبیات انگلیسی ( Literature in English )

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی ادامه مطالب کلیک نمایید. در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید.

ادامه مطالب