تحصیل در ایرلند
26 مارس 2017
جزییات هزینه زندگی در سوئد
27 مارس 2017
نمایش همه

روش های مهاجرت به سوئد

سوئد یکی از دقیقترین سیاست های مهاجرتی در میان کشورهای اروپایی را داراست. مهاجرت به سوئد آرامش را ارائه می دهد، با این حال، برای کودکان زیر 18 سال، بزرگسالان از 18 به 20 و شهروندان دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و بقیه اعضای اتحادیه اروپا (EUU) مجوز راحتتر صادر می شود.

برای مهاجرت به سوئد نیاز است شما  اشتغال پایداری را برای دو سال قبل از درخواست اجازه اقامت دائم داشته باشید. بعد از آن شما می توانید به زندگی و کار در این کشور برای دو تا پنج سال بپردازید و واجد شرایط شهروندی این کشور شوید. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا لازم نیست یک مجوز کار را اخذ کنند، اما در صورت اقامت بیش از سه ماه باید به اداره مهاجرت مراجعه کنند و وضعیت خود را گزارش کنند.

اگر شما در سوئد برای کمتر از سه ماه اقامت دارید، شما نیاز به اخذ ویزای اقامت ندارید و برای این منظور و ماندن در این کشور، گذرنامه و ویزای سفر کفایت می کند. اگر کشور شما در لیست شهروندی نیست، شما نمیتوانید به طور کلی بدون ویزا وارد سوئد شوید.
در مورد چگونگی اخذ ویزا به وب سایت Swedish Migration Agency’s website مراجعه کنید.

الزامات مورد نیاز برای اجازه اقامت سوئد

برای به دست آوردن اجازه اقامت شما نیاز است موارد زیر را دارا باشید:

  • یک گذرنامه است معتبر برای کل دوره ای که شما قصد دارید در سوئد بمانید.
  • اجازه اقامت برای آموزش عالی که برای حداقل دو دوره

برای افرادی که مطالعات و تحصیل خود را در سوئد به پایان رسانده اند:

  • درخواست برای اجازه اقامت اگر هنوز هنوز قصد ماندن در سوئد را دارید
  • مجوز لازم برای گشتن به دنبال اشتغال و یا احتمالات شروع کسب و کار
  • مدرکی دال بر اینکه قادر به حمایت از خود در طول دوره هستید.
  • بیمه درمانی کامل

راه ها و روش های مختلف برای مهاجرت به سوئد و اخذ اقامت

اقامت توسط کار در سوئد

به منظور سفر به سوئد به قصد ماندن و تبدیل شدن به یک شهروند، شما باید اشتغال مفید در یک شرکت سوئدی داشته باشید  و یا به یک کسب و کار مجاز در سوئد مشغول باشید. به این منظور شما باید حق کار در این کشور و استخدام کارکنان خارجی را داشته باشید. درخواست برای اجازه کار بر روی وب سایت اداره مهاجرت سوئد قرار دارد. شما به یک گذرنامه معتبر برای این منظور نیاز دارید، گواهی اشتغال و اثبات این که شما حداقل 13،000 SEKK در هر ماه کسب می کنید ضروری است. کارفرمای شما باید مجوز ایجاد شغل در سوئد و یا از اتحادیه اروپا برای حداقل ده روز داشته باشد، ارائه دستمزدها و شرایط به کسانی که در همان حرفه ای به شهروندان سوئدی ارائه شده برابر است و اجازه می دهد سازمان های اتحادیه برای بیان نظر خود در شرایط اشتغال دخیل باشند.

ارسال کپی از پاسپورت، دو عکس جدید گذرنامه ای، یک کپی از پیشنهاد کار  با یک رسید برای هزینه درخواست پرداخت خود با استفاده از مجوز کار خود را داشته باشید. هزینه های درخواست اجازه کار هزینه های عبارتند از 2000 کرون برای دو سال به علاوه 1000 کرون برای تجدید دو سال می باشد، این هزینه ها از جولای 2010 تعیین شده است. خانواده شما نیز واجد شرایط اجازه اقامت است در حالی که شما به کار در سوئد مشغول می شوید. اخذ مجوز این برنامه از سه هفته تا سه ماه بسته به زمانی که شما درخواست را ارسال می کنید طول می کشد.

اقامت دائم سوئد

پس از کار به مدت چهار سال تحت کار موقت و اجازه اقامت، شما برای اجازه اقامت دائم واجد شرایط می شوید. درخواست برای مجوز از طریق هیئت مهاجرت سوئدی مورد بررسی قرار می گیرد. شما نیاز به نشان دادن گواهی ادامه اشتغال دارید: این گواهی بایستی در همان حرفه، همراه با سند هویت و پرداخت هزینه درخواست قابل اجرا است. هنگامی که یک اجازه اقامت دائم را شما به دست آوردید، شما مجاز به تغییر کارفرمایان در حرفه خود هستید این کار بدون اجازه درخواست ممکن است.

درخواست تابعیت و شهروندی سوئد

پس از کار برای یک سال تحت اجازه اقامت دائم ، شما واجد شرایط برای ارسال درخواست جهت شهروندی سوئد می باشید، که این مجوز اجازه می دهد تا شما را به صادر می شود گذرنامه سوئدی حقوق کامل به عنوان یک شهروند خارجی برای شما اعمال می شود.

شما باید هویت خود را با یک پاسپورت و سایر مدارک شناسایی دولتی صادر شده ثابت کنید، شما باید 18 ساله یا مسن تر باشید، تا یک اجازه اقامت دائم برای شما اعمال گردد، افرادی که در سوئد به مدت پنج سال زندگی کردند و خود در یک کار حرفه ای مشغول بودند، و هیچ بدهی های پرداخت نشده دارند ، و هیچ جنایاتی که در حال زندگی در این کشور منجر نشدند.

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج
اگر شما یک شهروند از یک کشور غیر اروپایی هستند و می خواهید به سوی یک عضو خانواده خود در سوئد حرکت کنید، شما نیاز است اجازه اقامت خود را در سوئد دریافت کنید. شما می توانید اجازه اقامت خود را دریافت کنید اگر حال برنامه ریزی برای ازدواج و یا تبدیل شدن به همسر قانون کسی که در این کشور زندگی می کند را دریافت کنید. اعضای خانواده در این کشور باید یک شهروند سوئدی و یا اجازه اقامت دائم را دریافت کنند.

اجازه اقامت و مهاجرت از طریق بستگان نزدیک در سوئد

اگر شما یک شهروند از یک کشور غیر اروپایی هستند و می خواهید به سوی عضوی از خانواده خود در سوئد حرکت کنید، شما نیاز است یک اجازه اقامت را دریافت کنید. شما می توانید در موارد خاص اجازه اقامت را برای حرکت به سوی یکی از بستگان نزدیک خود در سوئد که نه قرار است همسر شما باشد و یا همسر قانون شما نیست را دریافت کنید. مثالهایی در این مورد عبارتند از کودکان بیش از 18 سال سن و پدر و مادر یک کودک بزرگسالان که در سوئد زندگی می کند باشد. اعضای خانواده در سوئد باید اجازه اقامت دائم دریافت کنند.
بستگان نزدیک در موارد خاص شما می توانید این نوع از اجازه اقامت را دریافت کنید. اجازه اقامت برای حرکت به سوی بستگان نزدیک یکی دیگر از روش های مهاجرت به سوئد برای کسی است که با شما در این کشور زندگی می کند. برای مثال، اگر شما بیش از 18 سال سن دارند و پدر و مادر شما در سوئد زندگی می کنند.

اخذ اقامت و مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل 

اگر شما در حال رفتن به این کشور به منظور مطالعه هستید شما نیاز به یک ویزا یا اجازه اقامت سوئدی نیاز دارید. توصیه ما به همه دانش آموزان که توسط دانشگاه سوئدی پذیرفته شده اند برای اخذ ویزای خود در اسرع وقت اقدام کنند. زیرا تراکم دانش آموزان برای اخذ ویزا هر ساله قبل از نیمسال دوم در پاییز وجود دارد. که توسط سازمان مهاجرت سوئد، نه سفارت گرفته می شود. شما باید از زمان مناسب برای اخذ ویزا آگاه باشید.
با توجه به نیروی انسانی محدودیت در طول ماه های ژوئیه و اوت در سفارت وجود دارد، محدودیت به علت زمان لازم برای مصاحبه پذیرش است.

دانشجویان دکترا در سوئد

قوانین جدید نیز برای دانشجویان دکترا بین المللی در سوئد وجود دارد، که دریافت اقامت دائم در این کشور و پس از اتمام دکتری را آسان تر می کند. با توجه به مقررات جدید، دانشجویان تحصیل در سوئد مقطع دکترا که در به مدت چهار تا هفت سال گذشته مشغول به تحصیل بوده اند قادر هستند در صورت واجد شرایط بودن برای دریافت اجازه اقامت دائم اقدام کنند.

پیدا کردن کار پس از تحصیل در سوئد

چگونه پس از تحصیل یک کار پیدا کنیم؟
بازار کار سوئد بسیاری از فرصت ها برای فارغ التحصیلان جدید بسیار ماهر ارائه می دهد ، به ویژه در زمینه های مانند ITT و مهندسی این موقعیت بهتر است.

مهاجرت به سوئد از طریق ویزای سرمایه گذاری خرید تجارت آماده

سوئد یکی از کشورهای است که در سطح جهانی رقابتی ترین، نوآورانه و مولد است. با تخصص در بخش های کلیدی و شرکت ها و خوشه های برجسته در جهان می باشد، سوئد سرمایه گذاری و بازار فرصت های جذاب را برای سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد.

چرا شما باید سرمایه گذاری در سوئد را انتخاب کنید؟

وضعیت سیاسی و اقتصادی سوئد بسیار مطلوب است. محیط زیست با کیفیت و میزان کسب و کار بالا، پرداخت شرکتی بالا و استخدام رسمی در نتیجه احتمال استخدام قراردادی بسیار کم است. به گفته بانک جهانی، سوئد جزء ده اقتصاد جهان از نظر امکانات و تعهدات کسب و کار است.
نظام مالیاتی سوئد به طور مستقیم مالیات را برای شرکت ها در میان پایین ترین میزان مالیات در اروپا در نظر می گیرد. اعمال سهم معافیت، اجازه کسر مالیات کل بر بهره، و قوانین سرمایه دقیقی ندارد.
نظام حقوقی متعادل است و حقوق شما را تضمین می کند، شفافیت جلسات قابل اعتماد است. قراردادها و اسناد استاندارد اغلب دارای روش ساده می باشد، به ویژه قوانین برای وام مسکن بسیار متعادل است.
کیفیت مدیریت و خدمات مشاوره بسیار زیاد است، و تشریفات تجاری و روش های بسیار آسان برای انجام دادن آنها وجود دارد. در سال 2014، سوئد در رتبه سوم جهانی برای شاخص آمادگی شبکه های جهانی در مجمع جهانی اقتصاد قرار گرفت.

 

پاسخی بگذارید