جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی
29 مارس 2017
فروردین‌ 96 زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری
2 آوریل 2017
نمایش همه

شرط معدل و سن برای بورس خارج دکتری

 

متقاضیان بورس اعزام به خارج که در کنکور دکتری ۹۵ مجاز به انتخاب رشته هستند می توانند با توجه به رشته های مورد نیاز اعلام شده، در بورس شرکت کنند.

خبرگزاری مهر: شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز ) سال۱۳۹۵ و کسب حدنصاب اعلام شده توسط دانشگاه یا مؤسسه پذیرنده بورسیه یکی از شرایط متقاضی بودن بورس 95 است. همچنین متقاضی باید مصاحبه علمی و ارزیابی تخصصی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور دارای سهمیه را انجام دهد.

دانشگاه پس از مصاحبه علمی، سهمیه های بورس خارج خود را انتخاب و به شورای مرکزی بورس اعلام می کند. پس از ارزیابی نهایی و تأیید نتایج (گزارش) واصله از طرف دانشگاه ها توسط شورای مرکزی بورس، نتایج به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

سازمان سنجش آموزش کشور نتایج را بصورت رسمی اعلام می کند. رشته، گرایش و کشور مورد اعزام به تشخیص دانشگاه دارای سهمیه و هماهنگی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خواهد بود.

قبولی های بورس خارج از کشور بر اساس سهمیه هر دانشگاه اعلام می شوند و نظارت و تأیید در اخذ پذیرش و وضعیت تحصیلی به عهده دانشگاه دارای سهمیه است.

مهلت متقاضیان بورس برای ارائه نمره زبان

پذیرفته شدگان اعزام بایستی حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۶ ، نسبت به اخذ حدنصاب نمره زبان، پذیرش از دانشگاه مورد تأیید دارای سهمیه و اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، سپردن وثیقه به دانشگاه یاد شده، دریافت روادید و سایر موارد اعزام اقدام کنند.. پس از اتمام زمان مذکور، قبولی فرد (کان لم یکن) تلقی می شود.

تبصره: حداقل کسب نمره زبان برای اعزام داوطلبان رشته های فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم پایه در آزمون MSRT عدد ۵۵ در رشته های علوم انسانی و هنر عدد ۶۰ و یا معادل آن در آزمون های IELTS و TOEFL ،TOLIMO تعیین شده است.

پذیرش از دانشگاه خارج، انتخاب استاد راهنمای خارج، موضوع رساله دکتری و استاد ناظر داخلی (یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه دارای سهمیه مرتبط با تخصص پذیرفته شده ) پس از تأیید دانشگاه دارای سهمیه و با هماهنگی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان انجام می شود.

بر اساس اعلام وزارت علوم، میزان وثیقه با توجه به کشور محل تحصیل و بر اساس مصوبات شورای مرکزی بورس تعیین می شود همچنین طبق قانون اصلاح ماده ۳ قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور در شرایط مساوی اولویت با داوطلبان متأهل است.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد باید تا پایان شهریور ماه سال جاری فارغ التحصیل شوند و عدم مراجعه داوطلبان واجد شرایط جهت تشکیل پرونده به اداره کل بورس و اعزام دانشجو تا پایان شهریور ماه سال جاری (۹۵) به منزله انصراف است.

امکان تبدیل بورس خارج به داخل وجود ندارد. اعزام داوطلبان یا مربیان آموزشی و پژوهشی واجد شرایط که محل خدمت آتی آنان در سایر دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی است مشروط به تقبل ۱۰۰۰ درصد هزینه ها توسط دستگاه مربوط و ارائه موافقت نامه رسمی از سایر دستگاه های اجرایی، با مدنظر نظر قرار دادن ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری میسر خواهد بود.

مسؤولیت هرگونه مغایرت در میانگین دروس (معدل) و اطلاعات و مدارک مورد نظر، متوجه متقاضی است و در صورت اثبات تخلف، در هر یک از مراحل اعم از طی فرایند بورس، حین تحصیل یا پس از پایان تحصیلات، پذیرش فرد ابطال می شود و باید هزینه های مترتب بر آن را بپردازد.

ظرفیت بورس خارج

تعداد ۱۹۲ نفر ظرفیت برای رشته های مورد نیاز بورس خارج اعلام شده است. رشته های بورس خارج به شرح جداول زیر است.

متقاضیان بورس اعزام به خارج، بورسیه وزارتخانه ها، بورسیه سازمان ها و یا مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص در هر یک از کد رشته های تحصیلی، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی و همچنین احراز حد نصاب نمره مرحله ارزیابی تخصصیی دارای شرایط خاص نیز باشند.

حداقل میانگین (معدل) نمره های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب ۱۵ و ۱۷ و دوره های کارشناسی ارشد پیوسته و یا دکتری حرفه ای ۱۷ تراز شده است.

حداکثر سن داوطلبان در زمان تقاضا ۳۰ سال اعلام شده است که البته حسب موارد، با توجه به شروط زیر می تواند افزایش یابد.

پاسخی بگذارید