آزمون جی آر ای-سابجکت چیست؟
25 فوریه 2017
جذب ۳ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی
14 مارس 2017
نمایش همه

معرفی استاندارد API

استاندارد APIانیستیتوی نفت آمریکا (API) موسسه ای دولتی است که در صنایع نفت و گاز آمریکا فعالیت می کند. حدود ۶۵۰ شرکت بزرگ و کوچک نفتی آمریکا که در شاخه های گوناگون صنعت نفت وگاز از قبیل تولید، پالایش و بهره برداری، تدارک کالا و مواد، بازاریابی، خطوط لوله، حمل و نقل دریایی همچنین پشتیبانی و ارئه خدمات فعالند با API مشارکت دارند. API علاوه بر داخل آمریکا در سطح بین المللی نیز فعالیت می نماید.

سابقه API در تدوین و تولید استانداردهای تجهیزات و بهره برداری صنایع نفت، گاز و پتروشیمی حدود ۸۵ سال می باشد. استانداردهای API حدودا ۶۸۵ عدد می باشند که در زمینه های گوناگونی از قبیل حفاری، ایمنی و آتشنشانی، طراحی و تست های عملکردی و بهره برداری تجهیزات مختلف از جمله مخازن ذخیره (Storage Tank)، خطوط لوله (Pipeline)، پمپ ها (Pump)، کمپرسور ها (Compressor) ، توربین ها (Steam and Gas Turbine)، ولو ها (Valve)، گیر بکسها (Gearbox)، فلرها (Flare)، شیرهای تخلیه فشار (PSV)، نصب تجهیزات ثابت و دوار (Rotary and Fix equipments installation) و موارد زیست محیطی و غیره بوده که نه تنها در داخل آمریکا بلکه رفرنس بسیار معتبری در سایر کشورها و پروژه های بزرگ نفتی بین المللی می باشند. برخی از استانداردهای API توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) پذیرفته شده و در تدوین استانداردهای ISO از آنها استفاده گردیده است.

گروه پلاس ویزا به منظور کمک به متخصصان و شرکتهای فعال در زمینه نفت و گاز ، امکان خرید این استانداردها را در کمتر از 30 دقیقه برای  علاقه مندان فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

پاسخی بگذارید