تحصیل در آمریکا اپلای پلاس ویزا
معرفی کشور ایالات متحده آمریکا
6 می 2017
لیست دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت
7 می 2017
نمایش همه

معرفی کشور کانادا

تحصیل در کانادا اپلای پلاس ویزا

مکان جغرافیایی و آب و هوا

كانادا، دومين كشور بزرگ دنيا با 9215430 كيلومتر مربع وسعت است. كانادا بيشتر از 7000 كيلومتر پهنا دارد. سفر زميني از‌هاليفاكس تا ونكوور حدود 7 روز به طول می كشد و اين در حالي است كه همين مسير به صورت هوايي حدود 7 ساعت به طول مي انجامد. جمعيت كانادا بر طبق آخرين گزارش اداره آمار كانادا، 36286425 نفر است. حدود 80 درصد مردم كانادا در شهرهايي كه كمتر از 250 كيلومتر تا مرزهاي آمريكا فاصله دارند زندگي می كنند. کانادا مجموعه 10 استان و 3 سرزمين و در 5 منطقه اصلي به نام‌هاي Atlantic, Central, North, Prairies و West Coast تشكيل شده است. فرهنگ و جمعيت هر يك از اين بخشها متفاوت و نمايانگر تصويري متفاوت از اين كشور پهناور مي باشند.

منطقه Atlantic

منطقه آتلانتيك ازمجوعه استانهاي Nova Scotia, New Brunswick, Prince Edward Island و New Founland & Lanrador تشكيل گشته است. ماهيگيري،‌ كشاورزي، جنگلداري، استخراج معدن و توريست از مهمترين فعاليت‌هاي اين منطقه به شمار می روند.

– منطقه كاناداي مركزي يا Central Canada

از مجموعه استانهاي Ontario و Quebec تشكيل گشته است. اين منطقه پرجمعيت ترين ناحيه در كشور كانادا است. انتاريو و كبك مجموعا بيشتر از 4.3 كل محصولات كانادا را توليد مي كنند.

منطقه Prairies

از مجموعه استانهاي Manitoba، Saskatchwan و Alberta تشكيل گشته است. بيشتر زمينهاي اين ناحيه صاف و بارور می باشند و براي كشاورزي ايده آل هستند. همچنين اين زمينها غني از منابع انرژي می باشند. اين منطقه از كوههاي راكي آغاز شده و در غرب آلبرتا به پايان می رسد. سلسله جبال راكي شامل بلندترين قلل آمريكاي شمالي می باشند.

منطقه سواحل غربي يا West Coast

استان British Columbia به دليل دامنه‌ها و جنگل‌هاي بسار زببايش مشهور می باشد. منابع طبيعي اين استان از قبيل چوب و ماهيگيري براي اقتصاد كشور بسيار مهم می باشد. ميوه كاري و توريسم از ديگر فعاليتهاي مهم اين استان می باشد.

منطقه شمال يا North

اين منطقه از مجموعه سه سرزمين كانادا تشكيل می شود. Yokun, Northwest Territoriesو Nunavut. اين منطقه در حدود 20 درصد زمينهاي كانادا را تشكيل مي دهد. از منابع مهم اين منطقه می توان به نفت، گاز طبيعي، طلا، روي و سرب می باشد.

اقتصاد كانادا در يك نگاه

کانادا یکی از اقتصاد‌های برتر دنیا به حساب می‌آید. برخی از آمار که گویای این مدعا است در زیر آمده است.

• نرخ بيكاري: 6.8 درصد در سال 2015

• نرخ تورم:1.15 درصد در سال 2015

• تولید ناخالص داخلی در سال 2015 برابر 1877 میلیارد دلار

• میزان صادرات: 472.9 میلیارد دلار در سال 2014

• نرخ سود بانکی : 1.5 درصد در سال 2015

• قرض ملي: 1333 ميليون دلار سال 2014

• تبديل دلار آمريكا به كانادا: 0.737، نوامبر 2016

پاسخی بگذارید